Proč je důležitá rychlost ve vyhledávání

Rychlost načítání stránky nebo také doba načítání webové stránky jsou naprosto stěžejní faktory, které mohou rozhodovat o tom, jestli uživatel na stránce zůstane či se ji rozhodne opustit. A že je rychlost opravdu důležitá, o tom svědčí nejnovější průzkumy i snažení GOogle co možná nejvíce pomoci webovým vývojářům a tvůrcům dosáhnout maximální rychlosti.
 podnikatel, kterého tlačí čas a úkony od uživatelů
Mezi postupy, které mají zrychlit webovou stránku, patří především –
 
a)       Optimalizace textu
b)      Optimalizace a komprese obrázků
c)       Snížení hloubky webové stránky na dvě či tři vrstvy
d)      Pomalé (lazy) načítání
e)      Nekonečné stránky (endless scrolling)
f)        AMP stránky
 
Samozřejmě to je jenom několik různých oblastí, ve kterých se nyní musí seo optimalizace https://www.seolight.cz/ pohybovat. Je toho dosti i tak, spousta majitelů webů však nic z toho nedělá. Proto i dnes můžete narazit na velice pomalou webovou stránku, u které trvá skoro měsíc, než se načte a vy můžete zobrazit či hledat obsah, který chcete.
 znázornění pomalé doby načítání webové stránky
A to je přesně důvod, proč některé stránky mohou tratit opravdu velká čísla na provozu na webovou stránku – protože jsou prostě moc pomalé. Uživatel není nijak trpělivý, většina uživatelů, než aby čekala, tak raději přeskočí zpátky do výsledků vyhledávání a vybere si úplně jinou webovou stránku. Majitelé webových stránek tak mohou tratit až padesát procent provozu z internetových vyhledávačů, což už je opravdu pořádné číslo! Spousta z nich si také s ničím takovým hlavu neláme a i dnes můžete narazit na webové stránky, které neprošly ani základní optimalizací pro internetové vyhledávače. Může za to i jistá nedůvěra v SEO služby a jakési předsudky, které doteď panují, byť prokazatelně podniky a podnikatelé, kteří se rozhodli pro seo optimalizaci, jsou dnes úplně jinde než jejich konkurenti, kteří vše zatím zarytě odmítají.
 
Ovšem dříve nebo později se budou moci podvolit, protože internetové vyhledávače pomalu ztrácejí trpělivost s pomalými stránkami – může to tak vyústit i v postih při hodnocení na stránce s výsledky vyhledávání, což je devastující pro většinu firem i podnikatelů.