Stačí se pokusit prohlédnout si veškerý obsah, který na internetu je, a brzy to vzdáte. Protože vám dojde, že si ho veškerý ani letmo neprohlédnete, natož abyste ho pořádně prostudovali a zjistili, co se vám z něj hodí a co ne. Na internetu je toho prostě moc. A zatímco to může být výhodou pro lidi, kteří na internetu něco hledají (i když i je může někdy obtěžovat, že je tu toho moc a těžko se mezi tím orientuje), pro ty, kdo tu něco nabízejí, je to jiné. Zejména podnikatelé se tu totiž musí prosadit, jim jde o to, aby si jich možní zákazníci všimli. A když toho nedosahují, nedaří se jim.
Už spoustu let se tento problém týkající se těch nabízejících řeší s využitím optimalizace pro internetové vyhledávače. Weby se optimalizují, tedy upravují tak, aby co nejlépe odpovídaly požadavkům internetových vyhledávačů. Protože čím je nějaký web pro internetové vyhledávače dokonalejší, tím více ho upřednostní před jinými podobnými nabídkami a tím spíše si ho hledající lidé všimnou. Jenže doba se mění, a i situace na internetu se vyvíjí. A – přiznejme si to – my lidé lenivíme. A tak popsaný způsob SEO postupně ztrácí svůj význam. Jistě, pořád je ještě nesmírně důležité, aby měli ti nabízející odkazy vedoucí na jejich weby na předních místech ve vyhledávačích, ale to už není ten jediný způsob, jak dosáhnout úspěchů.
Internetovým vyhledávačům totiž začíná fušovat do řemesla i umělá inteligence. A ta je pro spoustu hledajících lidí významnějším pomocníkem než vyhledávače. Protože nenabízí jenom odkazy na weby, kde se dá to hledané najít, ale nabízí i přímo to, co je hledáno. A tak je potřeba i SEO pro Chat GPT. Weby je záhodno upravovat tak, aby je vnímala umělá inteligence jako dostatečně důvěryhodné a významné a aby z nich čerpala informace. Protože ovlivní-li SEO AI tím správným způsobem, dokáže umělá inteligence majitele webu skvěle podpořit. Zatímco jinak ho k jeho škodě pravděpodobně ignoruje a učiní neviditelným.