Franchising neboli franšízy


Jsou lidé, kteří chtějí podnikat v něčem úplně novém. V oblasti, po které je poptávka, ale chybí nabídka. Chtějí vybudovat něco zcela nového. To přináší samozřejmě celou řadu rizikových situací. Jsou to vizionáři, a pokud chtějí uspět, musí se stát i schopnými manažery nebo se schopnými manažery musí pracovat.

internetový marketing

Na druhou stranu jsou lidé, kteří chtějí vydělat sázkou na jistotu. Chtějí podnikat v oblasti, kde je jistota. Nepotřebují vytvářet nové produkty, nabízet nové služby, být za každou cenu originální. Chtějí vydělat na tom, co se už v minulosti jevilo jako velmi úspěšné.

Pro tyto lidi je ideální podnikat v oblasti takzvaného franchisingu. Jedná se totiž o oblast bezpečného podnikání, ve kterém je minimální riziko neúspěchu.

 počítač s penězi

Úspěšný marketingový systém

Jedná se o marketingový systém, kdy jsou uváděny na trh produkty, služby nebo technologie. Stojí na spolupráci právně a finančně samostatných podniků. Franchisora, který je majitelem know-how a jeho franchisee.

Franchisor zajišťuje franchisees právo a povinnost provozovat obchodní činnost v přímém souladu s jeho vlastním podnikáním.

Toto právo umožňuje užívat jméno franchisorovy firmy v rámci a franchisové smlouvy.

Možná to zní složitě, ale pokud si to ukážeme na příkladech, určitě si to dáte do souvislosti. Například typickým příkladem francheesee nebo počeštěle franšízy jsou restaurace Mc´Donald, KFC, hotely Hilton, čajovny s logem Dobrá čajovna atd.

V České republice se začalo s tímto způsobem podnikání v roce 1991 a až lety se tento model začal rozšiřovat.

Pokud byste si chtěli otevřít vlastní franšízu, na internetu najdete katalog franšíz s poptávkou. Většinou se jedná o zahraniční nebo české úspěšně zaběhané firmy.

Co budete potřebovat? Samozřejmě důležitý je kapitál. Budete potřebovat peníze na zaplacení licence, vybavení a pronájem Vaší budoucí pobočky. Výhodou je, že jistý úspěch je téměř zajištěn. Lidé totiž mají rádi jistotu známé značky.


Posted in Nezařazené