Motojaro je za dveřmi

Na podzim většina motorkářů své stroje očistila a uložila do garáže k zimnímu spánku. Polovina zimy je za námi a blíží se doba, kdy s prvním jarním sluníčkem mašiny opět probereme k životu a vyrazíme na dvou kolech za kouzlem asfaltu.
Je tedy nejvyšší čas zkontrolovat, co s sebou na cesty mít musíme, a co pro svůj klid vozit chceme. To, co vozit musíme, nám ukládá vyhláška Ministerstva dopravy č. 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích ve znění vyhlášek č. 235/2017 Sb. a č. 206/2018 Sb.
 Dopravní policie a povinná výbava.
Povinné doklady

  • Řidičský průkaz
  • Osvědčení o registraci vozidla, tzv. malý TP s platnou TK
  • Doklad o pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, tzv. zelená karta
  • Řidič nad 60 let posudek o zdravotní způsobilosti

 
Povinná výbava motocyklu

  • Reflexní vesta

·         Motolékárnička. Dnes již není nutná platnost její expirační doby, a pokud je na lékárničce uvedena, nebere se v úvahu. Je třeba jen ji udržovat. Doplnit, co jsme z ní kdy vzali, nebo vyměnit prvek, na kterém je porušen obal. Její obsah je přesně definován, v pochybnostech raději zkontrolujte.
·         Doklad o zákonném pojištění
Cesty za hranice a platné předpisy
Obsah motolékárničky

  • Obvaz hotový s 1 polštářkem šíře 8 cm – 3 ks
  • Obvaz hotový s 2 polštářky šíře 8 cm – 3 ks
  • Obinadlo škrtící pryžové 60×1250 mm – 1 ks
  • Rukavice pryž nebo latex v obalu – 1 pár

Úložný prostor na motorce je omezený. U každé drobnosti řidič zvažuje, zda ji s sebou vzít nebo ne. Povinná výbava a doklady jsou dány, ty mít musíme. Ale co když pojedeme někam dál? Třeba dovolená?
Doporučuje se vozit také

  • Sprej na řetěz, u kardanu by náplň kloubů měla vydržet
  • Sprej na defekty
  • Pojistky
  • Sada na opravu prasklého lanka
  • Občanský průkaz
  • Záznam o dopravní nehodě

Pokud počítáme s cestou za hranice republiky, je vhodné si vyhledat rozdíly v dopravním značení a rozdíly v povinné výbavě. Počítáme-li na cestách s přespáním v kempu nebo v hotelu, je to jen otázka financí a možnosti parkování v daném areálu.
Skaláci a tvrďáci však plánují sjet mimo silnici a vyspat se někde na louce pod stanem. Tomu se říká kempová činnost a ta je v některých státech zakázaná, proto je opět vhodné se před cestou informovat a získat potřebné vědomosti.
Takže, pokud je vše v pořádku, už zbývá jen jedno – plná nádrž, hezké počasí a přání šťastného návratu.